40. sjednica Upravnog vijeća

Sjednica Upravnog vijeća održana je 22. travnja 2025.g. (utorak) u sobi dnevnog boravka Dječjeg vrtića „SELCA“ i započela je u 17 sati.

Na sjednici su prisutni:

  • predsjednica UV : Antonela Bošković,
  • predstavnik Osnivača : Katarina Čurković
  • predstavnik roditelja: Zorana Nižetić
  • predstavnica Odgojiteljskog vijeća: Darija Trutanić
  • ravnateljica Dječjeg vrtića „SELCA“: Petra Nižetić

Opravdano odsutan:

  • predstavnik Osnivača: Pero Trutanić

Predsjednica Dječjeg vrtića „SELCA“ je pozdravila sve prisutne i predložila je glasovanje o usvajanju predloženog dnevnog reda.

Jednoglasno je usvojen dnevni red.

Dnevni red:

  1. Usvajanje zapisnika sa sjednice Upravnog vijeća održane 07. ožujka 2025. godine
  2. Rasprava o Pravilniku o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga u Dječjem vrtiću “SELCA“ donesenom na 29. travnja 2024. na 28.  sjednici Upravnog vijeća
  3. Imenovanje Povjerenstva za upis djece u pedagošku godinu 2025./2026.
  4. Donošenje Odluke o upisu djece u pedagošku godinu 2025./2026.
  5. Razno:
  • upisi u dječji vrtić kroz ljeto
  • anketa za ljetni rad
  • koeficijenti

Ad. 1. Predsjednica je dala riječ ravnateljici.

Svi prisutni su u svom pozivu dobili Zapisnik sa 39. sjednice u tekućoj pedagoškoj godini, kojeg je na ovoj sjednici pročitala ravnateljica.

Predsjednica je dala Zapisnik na usvajanje, i on je jednoglasno usvojen.

Ad.2. Predsjednica je dala riječ ravnateljici. Ravnateljica je upitala prisutne imaju li kakve primjedbe na Pravilniku o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga u Dječjem vrtiću “SELCA“ donesenom 29. travnja 2024. na 28.  sjednici Upravnog vijeća, tj. smatraju li da je nešto izostavljeno. Napomenula je kako su ona i pedagogija pregledale cijeli Pravilnik, te kako nisu pronašle zamjerke. Svi prisutni su potvrdili, da ni oni nisu pronašli zamjerke u Pravilniku. Budući prisutni nisu imali nikakve izmjene u Pravilniku, krenulo se na sljedeću točku dnevnog reda.

Ad.3. U Pravilniku o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga u Dječjem vrtiću “SELCA“, u članku 16. piše kako Upravno vijeće imenuje povjerenstvo za upis djece, stoga Predsjednica Upravnog vijeća daje na glasanje imenovanje Povjerenstva za upis djece koje će razmatrati zahtjeve za upis s pratećom dokumentacijom, u sljedećem sastavu:

– ravnatelj/ica – predsjednik/ica Povjerenstva Petra Nižetić

– stručni suradnik/ica – član pedagoginja Ivana Gadže

– član Upravnog vijeća kao predstavnik osnivača  – član Antonela Bošković.

Prijedlog je dan na raspravu i jednoglasno je usvojen.

Ad. 4. Predsjednica je dala riječ ravnateljici da iznese Odluku o upisu djece u pedagošku 2025./2026. godinu.

Ravnateljica je izvijestila prisutne kako je u tekućem i sljedećem tjednu planirano testiranje predškolaca u Osnovnoj školi Selca. Od njih 15, stručni tim vrtića smatra da će za dvoje djece biti sigurna odgoda. Stručni tim vrtića smatra kako su ostali predškolci spremni za polazak u školu, ali moramo pričekati rezultate testiranja, jer se nikad ne zna kako će se djeca pokazati na testiranju.

Prema evidenciji koju vodi, ravnateljica očekuje oko 11 novih prijava. Ravnateljica napominje kako se odvajanje predškolaca s još nekolicinu djece srednjeg uzrasta, od djece mlađeg uzrasta pokazalo dobrim, iako pun broj djece, njih 18 istovremeno u grupi, se pokazao prenapučenim za malu sobu. Također je bio izazov nestručnim zamjenama raditi sa djecom srednjeg i mlađeg uzrasta u velikoj sobi.

Prije donošenja Odluke, ravnateljica je prisutnima napomenula kako imaju verificiran neintegrirani kraći program predškole. Bi li taj program mogli ponuditi odgođenim predšolcima i možda na taj način rasteretiti grupe? Program bi se provodio u popodnevnim satima. Prisutni smatraju kako bi oglašavanje spomenutog programa zbunilo roditelje, jer bi možda računali kako pored redovitog i integriranog programa predškole mogu dijete upisati i u taj program. A svakako bi to bio dodatni trošak za osnivača. Što se tiče odgođenih predškolaca, roditeljima je važno zbrinjavanje djece tokom jutra, a predškolci, iako odgođeni još ne mogu biti ostavljeni sami kod kuće i dolaziti samo u taj program u popodnevnim satima.

Ravnateljica napominje kako su u Odluci i Oglasu o upisima navedeni prostorni kapaciteti vrtića, te kako će prilikom objave oglasa o upisu djece staviti napomenu kako je potrebno bodovanje za sve odgojno obrazovne programe, a time i predaja dodatne dokumentacije jer je nepoznat broj djece koji odlazi u osnovnu školu, koliko ih ostaje, te koliki će biti stvarni broj predanih novih zahtjeva uz pretpostavku da će zahtjev za upis predati i svi postojeći korisnici usluga. Budući se već kreće sa testiranjima predškolaca, ravnateljica se nada da će se do roka za predaju upisa znati broj predškolaca koji odlazi u školu, a time i stvaran broj slobodnih mjesta.

Zaprimljene prijave će se bodovati prema Pravilniku o upisima, a grupe će se formirati u skladu sa Državnim pedagoškim standardom.

Upisi će se provoditi od 12.svibnja 2025.g. do 23.svibnja 2025.g., a rezultati upisa bit će objavljeni najkasnije 21 dan po zaključenju roka za podnošenje prijava za upis..

Otvorena je rasprava o Odluci.

Predsjednica je dala na glasanje Odluke o upisu djece u pedagošku 2025./2026. godinu.

Svi prisutni su se složili s prijedlogom.

Ad. 5. Predsjednica je dala riječ ravnateljici.

          Ravnateljica je izvijestila prisutne, kako je ljetni rad Dječjeg vrtića “SELCA” u matičnom vrtiću organiziran kroz mjesece srpanj i kolovoz, dok je u područnom vrtiću ljetni rad organiziran samo kroz mjesec srpanj, s tim da se roditeljima korisnika usluga područnog vrtića nudi mogućnost korištenja usluga matičnog vrtića tijekom mjeseca kolovoza.

Ravnateljica je prisutne obavijestila kako anketu za ljetni rad vrtića planira provesti od 12.5. – 16.5.

          Ravnateljicu zanima do kada će biti omogućen desetosatni program rada djeci predškolcima kojima je omogućen program bez popodnevnog odmora? Pokrenuta je rasprava. Dogovoreno je kako će se prilikom dijeljenja ankete za ljetni rad popričati sa roditeljima te djece; po preporuci struke savjetovati ih na pauzu u 8. mjesec, tj. da naprave pauzu na prijelazu iz vrtića u školu (ukoliko upisi budu realizirani) ili u krajnjem slučaju ponuditi šestosatni program rada. Na taj način se spomenuti program ne bi provodio u 8 mjesecu.

          Ravnateljica je napomenula kako u mjesecu srpnju na Dan Općine Selca, 16.7.2024.g. (srijeda) dječji vrtić neće raditi (prema obavijesti iz Ugovora), već će se taj dan koristiti kolektivni godišnji odmor. Rad s djecom u mjesecu kolovozu, organizirati će se do 22.kolovoza 2025.g., a rad s djecom u novoj pedagoškoj godini započeti će 1. rujna 2025.g. Kroz tjedan od 25. kolovoza 2025.g. do 29.kolovoza 2025.g. bit će organizirano generalno čišćenje dječjeg vrtića i priprema za novu pedagošku godinu.

          Ravnateljica je izvijestila prisutne kako je neformalno upitana o upisu djece u dječji vrtić u ljetnim mjesecima. Upit se odnosi na djecu koja su na prostoru Općine Selca na ljetovanju s roditeljima. Ravnateljica je izvijestila prisutne kako je na upit dala negativan odgovor jer smatra kako primanjem jednog djeteta šaljemo poruku i ostalima da zatraže upis svog djeteta u ljetnim mjesecima, a onda bi broj takvih zahtjeva bio poveći. Također je naglasila da u Pravilniku o upisima postoji stavka prema kojoj se u vrtićke programe može upisati dijete koje do 31. kolovoza tekuće godine navrši tri godine života  tj. tijekom tekuće pedagoške godine, a najkasnije do 31.5. tekuće pedagoške godine, čime je ograničen polazak djece koja poslije tog datuma napune 3 godine, tj od polovine mjeseca lipnja, srpnja i kolovoza. Ravnateljica smatra da bi primanjem „djece turista“ bili nepravedni prema roditeljima Općine Selca.

Pokrenuta je rasprava. Svi prisutni su se složili sa stavom ravnateljice, ali je dogovoreno da sve slične upite može uputiti na upravno vijeće, tj. da svoje molbe svi zainteresirani upute Upravnom vijeću na razmatranje.

          Ravnateljica je izvijestila prisutne kako ih je samo htjela uputiti da je Općina Pučišća usvojila nove koeficijente svojim zaposlenicima, a radi se o općini prema kojoj smo mi usklađivali naše koeficijente. Zaposlenici Dječjeg vrtića Pučišća sad imaju nove, više koeficijente od naših. Naši novi koeficijenti su na snazi od mjeseca siječnja i primjenjuju se kod obračuna plaće od mjeseca prosinca i zaposlenici su zadovoljni povećanjem.

          Ravnateljica je izvijestila prisutne kako za organizaciju ljetnog rada i korištenje godišnjih odmora stalnih zaposlenika ima dvije studentice (jedna je studentica razredne nastave a druga pedagogije). Također je dobila upit od jedne djevojke, za izvršavanjem stručne prakse u našem vrtiću, a koja trenutno završava tečaj za asistenta za rad s djecom s poteškoćama u razvoju. Ravnateljica je u komunikaciji sa njom i ravnateljicom Centra za cjeloživotno obrazovanje ” Zlatna vrata” iz Splita kako bi dobila više informacija o praksi, a djevojka se ponudila kao ispomoć u našem vrtiću i nakon odrađene prakse. S praksom bi trebala započeti već polovicom mjeseca svibnja a radi se o 122 sata.

          Ravnateljica je izrazila zabrinutost zbog gubitka zaposlenice koja odlazi na bolovanje, a koja radi u desetosatnom programu. Pokrenuta je rasprava o organizaciji rada u narednim mjesecima. Ravnateljica je rekla kako se to radno mjesto prvo treba ponuditi zaposlenici koja radi na pola radnog vremena, u poslijepodnevnom terminu, sa djecom predškolcima koja nemaju potrebu za dnevnim snom u desetosatnom programu. S time su se svi složili. Ukoliko pristane, tada se javlja pitanje mogućnosti pronalaska zamjene za to radno mjesto. Iznesen je prijedlog kako bi se to moglo ponuditi jednoj od zamjena planiranih za ljetni rad ili izvršenje prakse. O svemu će se još dodatno raspravljati kad dobijemo više informacija vezanim uz bolovanje zaposlenice.

Sjednica je završena u 18:30 sati.

Klasa: 007-03/25-1/3

Ur. broj: 2181/47-1-25-2