Pridružite nam se u kreiranju našeg i vašeg vrtića

U tijeku su raznovrsne aktivnosti putem kojih ćemo strukturirati životni prostor vrtića Vašeg djeteta – stvoriti kutiće ili centre aktivnosti putem kojih će se dijete primjereno aktivirati, učiti i spoznavati sukladno svojim potrebama i mogućnostima.
Veliki dio dana dijete provodi u vrtiću – u suživotu s vršnjacima ili djecom najbliže dobi. Ravnopravno rivalizirajući s drugom djecom putem različitih interesa i aktivnosti omogućavamo mu da razvija pozitivnu sliku o sebi – da se razvija u sretnu i sigurnu ličnost.
Slijedom naprijed određenih temeljnih ciljeva i zadaća Vaša aktivnost i suradnja nam je nužno potrebna. Zajedničkim djelovanjem snažnije i brže ćemo doći do kvalitetnijih rezultata.
Osim toga vrlo brzo Vaše dijete će prepoznati Vaš interes i angažman – primjereno će vas za to nagraditi – ponosom, sigurnošću, aktivitetom -> snažnom potrebom za učenjem i spoznavanjem – dakle, ojačati ćemo DJETETOVU POZITIVNU SLIKU O SEBI – SOCIOEMOCIONALNO OSNAŽITI DIJETE.

U KUTIĆU DOMAĆINSTVA – nastaju vrlo kreativne – imitativne igre i aktivnosti iz obiteljskog života i različitih iskustava u druženju s prijateljima, rodbinom. Putem ovih igara dijete bogati svoje iskustvo, uči se različitim ulogama iz obiteljskog života, priređuje rođendane, slavi blagdane, brine se o mlađim i starijim osobama, uči se ravnopravnim odnosima među spolovima…itd.
Popis materijala:
– ŠALICE, TANJURI, ŽLIČICE, VILICE, NOŽEVI (plastični), RAZLIČITE POSUDE, TEČICE, POKLOPCI, KUHAČE, MANJE STAKLENKE OD MARMELADE, MEDA, RAZNOVRSNA AMBALAŽA (kartonska i plastična) OD KEKSA, MLIJEKA, ČOKOLINA, ČAJA, JOGURTA, SIREVA, MLIJEČNIH NAMAZA, PLASTIČNE BOCE OD DETERĐENTA, SPUŽVICE, KOŠARICE OD PRUČA, ŠTIPALICE, PLASTIČNI KONOPAC, STARA PEGLA, NADSTOLJNJACI, KUHINJSKE I UKRASNE KRPE, KRPENE HVATALJKE, STARI MIKSER, MALO KUHALO (manji kuhinjski strojevi koji više nisu u upotrebi, koji se ne koriste)

U KUTIĆI UREĐENJA – nastaju vrlo kreativne igre putem kojih se izražava briga o osobnom izgledu, ljepoti, estetskom izražavanju i kulturno – higijenskim navikama. koristeći se ogledalom prepoznaju se različiti izrazi lica – emocionalno izražavanje -> spoznaju se neverbalni oblici izražavanja. Dakle, putem drugog – maskiranog lica -> preuzimanjem druge životne uloge lakše se izražavamo, razumijemo -> međusobno se učimo uvažavati -> suosjećati s drugim osobama iz neposrednog okruženja.
Materijal koji je potreban:
– PRAZNE BOČICE OD PARFEMA, KREMA, LOSIONA, ŠAMPONA, SJENILA, RUŽEVI, VIKLERI, ČETKE, ČEŠLJEVI, RAZNE UKOSNICE, FENOVI – koji se ne koriste.

U KUTIĆU ZA PRESVLAČENJE – PREODJEVANJE – KUTIĆ U KOJEM MOGU BITI NETKO DRUGI, DAKLE BILO TKO – Kostimiranje, prerušavanje ” u želji da budem netko drugi” – uvodi dijete u svijet razumijevanja ponašanja osobe koju oponaša. Također, preuzimanjem tuđih uloga uči se raznovrsnim socioemocionalnim odnosima te sutra s lakoćom može preuzimate druge životne uloge. Uči se dramatizaciji – doživljavanju i izražavanju određenih literalnih-umjetničkih sadržaja.
Materijal koji je potreban:
RAZLIČITI ODJEVNI PREDMETI (KOŠLJU, HLAČE, HALJINE), MARAME, ŠALOVI, ŠEŠIRI, KAPE, TORBICE, OGRLICE, NARUKVICE, VJEŠALICE I sl.

U LIKOVNOM KUTIĆU – predškolsko dijete je vrlo kreativno i najlakše se izražava – razgovara likovnim jezikom.
Sve što name je priroda poklonila – što se nalazi u neposrednom okruženju – možemo upotrijebiti za likovno stvaranje i izražavanje – mogućnosti su raznovrsne.
Materijal koji je potreban:
KOMPJUTORSKI PAPIR, KARTONSKI PAPIR, FOTO PAPIR, ILUSTRIRANI PAPIR IZ RAZNIH ČASOPISA I REVIJA, STAKLENKE S POKLOPCEM ZA BOJICE (od baby papica), KISTOVI, KAMENE PLOČICE, KAMENČIĆI-OBLUTCI, KOMADIĆI CIGLA, GIPS, GRANČICE, ŠIŠKE, DRVOFIKS, KOMADIĆI TKANINE, UKRASNI PAPIR, KREP PAPIR, ŠPATULJE, LJEPILO, MARUNI, ŽIREVI, KOJEKAKVE PRIRODNE BOBICE, GRIZ, SITNA TJESTENINA, BEZBOJNI LAK, PČELINJI VOSAK, GLINA, GLINAMOL i sl., BOJANO TIJESTO

U KROJAČKOM KUTIĆU – jedan je od oblika kreativnog izražavanja i stvaranja, uvodi dijete u svijet mode – upoznaje odjevne predmete i njihovov nastajanje; potiče i razvija maštu stvarajući i ukrašavajući novo-stvorene odjevne predmete za lutke;rasvija osjećaj za lijepo i tako postupno razvija osobni stit i ukus. Tu se stvaraju
raznovrsne lutke za kazalište lutaka -> lutkarska radionica
Materijal koji je potreban:
IGLICE, JASTUČIĆ ZA IGLICE, KONCI RAZNIH BOJA, UKRASNE TRAKE, OSTACI TKANINE, SINTETIČKA VUNA ZA PUNJENJE, VATA, VUNA-PREĐA, RAZNOVRSNA I UKRASNA DUGMAD, UKRASNE PERLICE, MANJE ALI OŠTRE-PRAVE ŠKARE ZA REZANJE TKANINE, ČASOPISI-MODNE REVIJE i sl…, PLUTANI ČEPOVI, KUKURUZOVINA

U GLAZBENOM KUTIĆU – glazbenu kulturu stječemo i stvaramo tijekan života pri tom učeći se kvalitetnom izboru sadržaja. Dijete predškolske dobi voli slušati, pjevati pjesme te se glazbeno izražavati svirajući na različitim instrumentima.
Materijal koji je potreban:
KAZETOFON, KAZETE DJEČJIH PJESAMA, KAZETE KVALITETNE INSTRUMENTALNE GLAZBE, KVALITETNE FOTOGRAFIJE RAZLIČITIH GLAZBALA, MELODIKA, SINTISAJZER, ŠUŠKALICE, TRIANGL, ČINELE, ŠTAPIĆI, ČEPOVI NA ŽICI, PRAZNE LIMENKE I STAKLENKE ZA STVARANJE RAZLIČTIH ŠUŠKALICA – koje mogu poslužiti za razvoj suptilnije slučne dinamike, SNIMLJENI ZVUKOVI IZ PRIRODE . NEKIH PRIRODNIH POJAVA

U KUTIĆU SLIKOVNICA – slikovnica je prva knjiga u životu čovjeka. Sve ono što dijete ne može spoznati putem neposrednog iskustva može putem kvalitetne slike nekih
dijelova stvarnosti -> tako šireći i upotpunjujući svoje znanje i iskusno. Sadržaj slikovnice mora biti kvalitetan i odabran – primjereno i ukusno ilustrirane. Dijete
slikovnicu može stvarati samo -> oslikavati sadržaje iz stvarnosti i mašte te prepričavati ih. Također, se mogu koristiti kvalitetnim fotografijama u stvaranju potpuno novih – kreativnih slikovnica.
Materijal koji je potreban:
SLIKE, FOTOGRAFIJE, SLIKOVNICE, ILUSTRIRANE KNJIGE, PRIČE, PJESME, BAJKE I BASNE ZA DJECU, KAZETE KVALITETNIH PRIČA

U TEHNIČKOM KUTIĆU – prve konstrukcije dijete vrlo uspješno stvara od građevinskog materijala – različitih lego elemenata. Igračke i predmetekoji se pokreću preko nekog mehanizma nije dovoljno pratiti u kretanju. Dijete ima potrebu zaviristi “iza – ispod”, otkriti “čaroliju , mehanizam koji pokreće tu igračku ili neki predmet”. Dakle, rastavljanje, sastavljanje, odvidavanje, zavidavanje, zakucavanje, lijepljenje – stvarati nešto novo je poseban izazov kojem ne može odoljeti niti jedno dijete.
Dijete nije nestašno ako je vrlo brzo razmontiralo – za nas upropastilo novokupljenu igračku, predmet – razočaralo nas. Ovakva ili slična reakcija djeteta je sasvim primjerena i prirodna, jer je ono samo nezaustavljivo znatiželjno – želi spoznavati – želi učiti – NA TO IMA PRAVO – TAKO RASTE, RAZVIJA SE, SAZRIJEVA – POMOGNIMO MU U TOME – TO MU DUGUJEMO!!!
Materijal koji je potreban:
STARI – ODBAČENI MANJI KUĆANSKI APARATI (MIKSER, PEGLA, FEN, SAT, KAZETOFON, MLINAC, NEKI DRUGI MEHANIZAM), RAZLIČITE VIDE, MATICE, ČEKIĆ, KLJEŠTA, ŽICA, DAŠĆICE, DRVOFIKS i sl…